Gezi & Kamp, Tüm Yazılar

Gerenkuyu’da Yağmurlu Kış Kampı – Bodrum Yalıçiftlik

Yaklaşık 7 yıl Bodrum’un Mumcular mahallesinde yaşadık. Bu süre boyunca sayısız kez Yalıçiflik’e gittik. Bodrum Belediyesi’nin cafe & restoranının olduğu yerden denize girdik. Fakat hemen yan koya; Gerenkuyu’ya daha önce gitmek kısmet olmamıştı. Geçen hafta ilk defa gittik ve 2 gece kamp yaptık.

Gerenkuyu’da otel bölgesi ve özel alan olarak çevrilmiş yerler var, epey de büyük bir kesim. Ama yine de denizi tertemiz olan bu koyda sahile kadar araçla gidebildiğimiz bir yol mevcut.

Gerenkuyu düz ve geniş bir alan. Belediye buraya da bir cafe & restoran açmış. Sezon dışında olduğumuz için (Aralık ayında) kapalıydı.

Cuma akşamı Gerenkuyu’ya vardığımızda hava kararmıştı ve çok şiddetli rüzgar vardı. Normalde denize yakın bir yere konumlanabilirdik fakat rüzgar o kadar şiddetliydi ki, mecburen binanın yan duvarına yaklaşarak kendimize biraz korunaklı bir alan oluşturduk. Araç üstü çadıra ek olarak, bu sefer yere sabit bir çadır da kurduğumuz için ikinci gün de yer değiştirmeyip aynı alanda devam ettik.

Hem sezon olmayışı hem de hava şartlarından ötürü ilk gün bizden başka, bir de birlikte geldiğimiz karavancı arkadaşlarımız vardı. İkinci gün bir kaç karavan geldi, gitti. Pazar günü ise fırtına ve yağmur yerini güneşli, ılık bir kış gününe bırakınca sahil hızlıca doldu.

Yeni Çadırımız; Arpenaz Base M

Normalde kış kampı yapabilmek için yağmursuz havaları tercih etmemiz gerekiyordu. Çünkü her ne kadar araç üstü çadırımız su almasa da, gündüz yemek hazırlığı, yemek yeme, oturma vs için bizi yağmurdan koruyacak bir düzenimiz yoktu. En son yakın zamanda İzmir’de sabah yağmurlu bir havaya uyanınca bırakın kahvaltı hazırlayıp yapmayı, giyinip toplanmak bile zahmetli olmuştu.

Bu sebeple Decathlon’un Arpenaz Base M ismindeki, gölgelik diye geçen bu çadırını aldık. Başka bir yazıda daha detaylı anlatmayı planladığım bu ürün sayesinde 2 gün şiddetli yağmur ve rüzgarda çok konforlu ve de keyifli bir kamp yaptık.

Elektrik & Su

Gerenkuyu’da kamp yaptık fakat burası bir kamp alanı değil, dolayısıyla elektrik ve su yoktu. Elektrik ihtiyacımızı kendi akümüz ile karşıladık. Hava soğuk olduğu için buzdolabı ihtiyacımız olmadı.

Kullanma suyumuzu da yine evden getirdik. Yaklaşık 25 litre su bize rahatlıkla yetti.

Kış kamplarının tadı gerçekten bir başka oluyor. Yağmurda, fırtına da yorulduktan sonra şöyle güzel bir sofra kurup oturmanın tadı başka oluyor. Gece fırtına sesiyle uyuyup sabah çarşaf gibi bir deniz manzarasıyla güneşli bir havaya uyanmak hediye gibi geliyor.

Kış kampı dedim ama soğuk su seviyorsanız Ege’de kış kampı her an bir deniz gününe dönüşebilir. Ben hazırlıksız geldiğim için giremedim ama arkadaşım güneşi görünce atladı suya.

Bodrum veya Milas’ta yaşıyorsanız veya yolunuz buralardan geçiyorsa, sezon dışı bir zamanda (yazın kalabalık olduğunu duyduk) kamp yapmak için Gerenkuyu’yu değerlendirebilirsiniz.

Kampın detaylarını @milastanciktimyola Instagram sayfamızda “Gerenkuyu 2023” ismiyle öne çıkanlardan hikayeleri ve #sevalgerekuyu2023 etiketiyle tüm post ve videoları inceleyebilirsiniz.

Lokasyon için TIKLA!

Gerenkuyu hakkında yorumlarınız veya sorularınız varsa yorum bırakabilirsiniz. Yeni gezi yazılarında görüşmek üzere. 🙂

Seval
Aralık 2023, Gerenkuyu, Yalıçiftlik, Bodrum

Bunlar da hoşunuza gidebilir...